دیدن گریه نوزاد می تواند والدین را به طور قطع نگران کند. با این وجود، معمولاً نوزادان به مدت سه ساعت در روز گریه می کنند. گریه اهداف مختلفی را دنبال می کند و ممکن است احساسات مختلف کودک را منتقل کند. در برخی موارد، گریه کردن ممکن است تنها راهی باشد که به شما بگوید نیاز به توجه و مراقبت دارد. با گذشت زمان، ممکن است بتوانید انواع مختلف گریه ها را از هم تشخیص دهید و راه هایی برای مدیریت موثر آنها بیاموزید.

در ادامه بخوانید تا بدانید چرا نوزادان گریه می کنند، چگونه گریه های آنها را درک کنید و راه های مقابله با طلسم گریه آنها را بدانید.

چرا نوزادان گریه می کنند؟

همه نوزادان گریه می کنند و این کار را برای برقراری ارتباط با مراقبان خود انجام می دهند. از آنجایی که نوزادان نمی توانند صحبت کنند، گریه کردن به عنوان یک روش طبیعی ذاتی برای به اشتراک گذاشتن احساسات و عواطف آنها عمل می کند که اغلب به نیازهای اولیه آنها مربوط می شود. در زیر دلایل رایج گریه نوزادان ( 1 ) ( 2 ) آورده شده است.

  • گرسنگی
  • خواب آلودگی
  • تغذیه بیش از حد
  • لباس یا محیط ناخوشایند
  • پوشک کثیف
  • درد یا ناراحتی
  • قولنج
  • توجه و نوازش

برخی از نوزادان شیرده ممکن است به دلیل مواد غذایی مصرف شده توسط مادر گریه کنند. به عنوان مثال، مادران شیردهی که بیش از حد قهوه مصرف می کنند ممکن است متوجه گریه کودک خود شوند زیرا کافئین می تواند از طریق شیر مادر به نوزاد برسد. ممکن است منجر به مشکل در به خواب رفتن، بدخلقی و گریه شود.

 

نوزادان بزرگتر ممکن است علت و معلول را دریابند. بنابراین، آنها ممکن است فقط برای جلب توجه و نوازش والدین گریه کنند. برخلاف تصور رایج، گازگرفتگی و تف کردن باعث گریه نوزاد نمی شود، مگر اینکه با مشکلی همراه باشد که باعث درد می شود و منجر به گریه نوزاد می شود.

 

انواع گریه نوزاد چیست؟

ممکن است به تدریج متوجه انواع خاصی از گریه ها شوید یا اقدامات خاصی به گریه های خاصی پاسخ می دهد. این گریه ها ممکن است از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت باشد. در زیر رایج‌ترین انواع گریه‌هایی که در نوزادان دیده می‌شود که با نیازهای اولیه آن‌ها مرتبط است، آورده شده است.

  • گریه گرسنه: نوزادان تازه متولد شده اغلب حدود هشت تا 12 بار در روز شیر می دهند ( 3 ). بنابراین، آنها ممکن است گرسنگی خود را با گریه ابراز کنند . این گریه ها پس از شروع تغذیه متوقف می شود و کودک بلافاصله آرام می شود. پس از اتمام شیر خوردن، کودک آرام و سیر می شود. گریه های کودک به دلیل گرسنگی ممکن است اغلب به زاری بلند تبدیل شود، اگر به موقع به آنها رسیدگی نکنید ( 4 ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *